בואו נפתח את זה… 10 טיפים בנושא ניוזטלרים


איך נמנע מניוזלטרים להגיע לדואר הזבל של הלקוחות?

החלטתם שהגיע הזמן להשקיע בשיווק העסק ובחרתם לעשות זאת באמצעות ניוזלטר. אז נניח שעברתם את המשוכה הראשונה ("יקראו או לא יקראו?"), עברתם גם את המשוכה השנייה ("מה לכתוב כדי לעניין?"), וגם את השלישית ("למי יש זמן לכתוב?"). זה אומר שכרגע יש לכם ביד אחת טקסט מעניין, וביד שניה רשימת דיוור של לקוחות שאספתם בעמל רב. אז מה עכשיו? סביר שבשלב זה פניתם לגורם מקצועי שיטפל בפן הטכנולוגי או לחליפין ניסיתם להיעזר בתוכנה כזאת או אחרת שתעשה זאת עבורכם.
כך או אחרת, חשוב שתבינו דבר או שניים על משלוח נכון של ניוזלטרים על מנת שהזמן והמאמץ שהשקעתם, לא יגיעו לתיבת דואר הזבל של לקוחותיכם.

למרות שחלו התפתחויות רבות בתחום עיצוב ובניית האתרים, ה- HTML  וה- CSS , בעולם הניוזלטרים קיימות עדיין מגבלות רבות. למרבה ההפתעה, על מנת לשמור על מראה אחיד וייצוגי של הקובץ, יש עדיין צורך לבנות את ה- HTML כפי שעשינו בשנת 1999, כלומר מבוסס על טבלאות ועם קוד CSS (המגדיר תבניות עיצוב) משולב ב-HTML . מדוע זה כך? מפני שבקרב משתמשים שונים קיים מגוון גדול של דפדפנים ותוכנות שמציגים את הניוזלטר הפתוח. לא כל מה שעובד בתוכנת דואל או בדפדפן אחד, יעבוד גם בתוכנת דואל או בדפדפן אחר, אלא אם נקפיד על מספר כללים חשובים שיסייעו בהשגת מראה מקצועי של הניוזלטר. גם אם חלק מההמלצות יישמעו לכם כמו סינית, הן יוכלו לשמש אתכם כדי לבצע בקרה ולוודא שהגורם המקצועי אליו פניתם ביצע את המשימה כנדרש:

  1. על מנת לשמור על עליה מהירה של הניוזלטר, חשוב להקפיד על תמונות איכותיות מספיק מצד אחד, אך לא כבדות מדי מצד שני (רזולוציה של 72 dpi ותמונות שעברו אופטימיזציה לאינטרנט).
  2. חשוב להימנע מטקסטים שעלולים לגרום לכך שהניוזלטר יאותר כספאם על ידי תוכנות האנטי-ספאם, כמו: "לחץ כאן" או "חינם". זאת, בעיקר במשפט המופיע כנושא המייל. רשימת "מילים רעות" אלה מתעדכנת באופן שוטף ומצויה ברשת ובידי גורמים מקצועיים. לא ניתן להבטיח ב-100% שהטריגר לתוכנות הספאם לא יופעל, אך חשוב להיות מודעים ולא ליפול ל"בורות" ידועים מראש.
  3. רוחב מקסימלי של ניוזלטר הוא 720 פיקסלים. בכל מקרה של רוחב מעל ל-480 פיקסלים, חשוב ליצור גרסה נוספת שמתאימה למכשירים ניידים ברוחב 320 פיקסלים.
  4. על מנת שהמייל לא יוגדר כספאם, יש להשתמש עד כמה שניתן בטקסט חי, שאינו משולב בתוך תמונה. ככל שכמות הטקסט החי גדולה יותר כך מצטמצם הסיכוי של הניוזלטר להיחשב כספאם.
  5. כדי לוודא שהניוזלטר יוצג כראוי בכל המחשבים והמכשירים הניידים, מומלץ להימנע מתמונות רקע מאחורי טקסט (אם חייבים משתמשים בתמונה, כשהטקסט משולב בתמונה).
  6. יש להשתמש בפונטים של המערכת בלבד, כלומר פונטים שקיימים בוודאות אצל כל המשתמשים. ניתן בכל זאת לשלב פונטים מעוצבים בתוך התמונות.
  7. במידה ומשלבים תמונה לצד טקסט, יש להקפיד על מבנה אחיד, כמו בדוגמא. ניתן להשתמש במגוון רחב של וריאציות, אך יש לקחת בחשבון שבמכשירים ניידים, התמונה תופיע מעל והטקסט מתחת (אפשרות זו תקודד בגרסה הרספונסיבית).
    newsletter

    ניוזלטר – מבנה של תוכן

  8. על מנת לשמור על הצגה נכונה של כל התווים והעברית, חשוב לשמור על כללי קידוד בקובץ ה-HTML , להגדיר UTF -8 ולוודא הגדרות נכונות של תגית ה-DOCTYPE .
  9. חשוב להקפיד להגדיר לכל אלמנט כמו תמונה או קישור את ה- TITLE והטקסט האלטרנטיבי (ALT ), ולהגדיר לכל קישור TARGET לפתיחה בחלון חדש.
  10. ולבסוף, לכל מערכת ניהול לשליחת ניוזלטרים יש כללים מעט שונים ויש צורך להתאים את הניוזלטר למגבלות התוכנה בה משתמשים. כדאי לקחת בחשבון כי כאשר עושים שימוש בתוכנות חינמיות או תוכנות לניהול עצמי, מאגר המיילים של הלקוחות מועבר למעשה לידי צד שלישי.

ברמה השיווקית, חשוב לפנות ללקוחות בפניה אישית ובהצעות כמה שיותר מותאמות אליהם ספציפית ולהטמיע בניוזלטר לחצני "הנעה לפעולה" שיקלו על הלקוח את ההיענות להצעות.
בכל מקרה, מאחר וישנם כללי אצבע רבים, חלקם טכניים ומורכבים, מומלץ לפנות לגורם מקצועי אשר יטפל בבנייה נכונה של הניוזלטר ויוודא שלקוחותיכם יוכלו לקבלו, לפתוח אותו ולהתרשם ממקצועיות התכנים.